Zadania, z którymi musieli się zmierzyć, to:
- wrzesień: napisz w paru zdaniach, dlaczego jako pierwszą wybrałeś właśnie tę książkę. Co Cię w niej zainteresowało, zaintrygowało, dlaczego warto ją przeczytać?
- październik: podaj tytuł oraz autora książki, którą przeczytałeś. Następnie napisz, co sądzisz o jednym z jej bohaterów. Pamiętaj, aby uzasadnić swoją opinię;
- listopad: napisz, co Cię zainteresowało w przeczytanej książce. Następnie zapytaj Rodziców o Ich ulubioną książkę z dzieciństwa. Napisz jej autora i tytuł oraz wyjaśnij w 2-3 zdaniach, dlaczego ta właśnie książka wywarła na Nich tak duże wrażenie;
- grudzień: napisz zaproszenie na spotkanie z autorem książki, którą w tym miesiącu przeczytałeś. Zachęć dyrekcję, nauczycieli oraz kolegów do wzięcia udziału w tym spotkaniu. Pamiętaj o elementach, które musi zawierać zaproszenie;
- styczeń: na kartce (dowolnego formatu) zaprojektuj okładkę, na której musisz zamieścić: tytuł utworu, jego autora;
- luty: w imieniu bohatera przeczytanej przez Ciebie w tym miesiącu książki, napisz list do innej postaci literackiej (do innego bohatera, na przykład z jakiejś obowiązkowej lektury szkolnej).
W liście zaprezentuj sytuację, w której ktoś komuś pomógł lub okazał życzliwość. Odwołaj się do treści Twojej książki;
- marzec: napisz wiersz, który będzie reklamował przeczytaną przez Ciebie w tym miesiącu książkę. Lub wiersz, który będzie zachęcał do przeczytania tej książki.
Zadanie na kwiecień, to napisanie do przeczytanego utworu innego/zmienionego zakończenia.
Do wyłonienia najlepszego czytelnika „Czwórki” 2020/2021, pozostało niewiele czasu...
W zakładce „Mistrz czytelnictwa” znajduje się podsumowanie punktów, które do tej pory udało się zdobyć czytelnikom. Zamieszczona jest także prezentacja z wierszami, napisanymi przez naszych mistrzów czytelnictwa. Zapraszamy do podziwiania Ich literackich umiejętności i śledzenia zmagań czytelniczych.
Opr. R. Babska, M. Paczyńska