Ustawienia dostępności strony

większy tekst mniejszy tekst kontrast negatyw domyślne zamknij

Wycieczka do Wrocławia klas 6b, 6c, 6d

W dniach 28- 29 maja klasa 6b, 6c, 6d udały się na wycieczkę do Wrocławia. Pierwszym punktem zwiedzania było wrocławskie ZOO. Podzieleni na grupy podążaliśmy uliczkami ogrodu zoologicznego, podziwiając przepiękne okazy zwierząt. Odwiedziliśmy również afrykarium, którego nazwa powstała z połączenia słów Afryka i Akwarium. Jest to największe oceanarium w Polsce. Nasz spacer zakończyliśmy nad przystanią, skąd popłynęliśmy łodzią w kierunku Starego Miasta. Rejs po Odrze zakończył się spotkaniem z panią przewodnik, która zabrała nas na zwiedzenie. Pierwsze udaliśmy się do najstarszej, zabytkowej części Wrocławia, czyli Ostrowa Tumskiego. Przechodząc przez most Tumski, podziwialiśmy urokliwe uliczki oraz Archikatedrę św. Jana Chrzciciela. Kolejno udaliśmy się na wrocławski Rynek, gdzie mogliśmy kupić pamiątki oraz zrobić sobie przerwę na odpoczynek. Ostatnim punktem wtorkowego zwiedzania była Panorama Racławicka. Obraz zrobił na nas piorunujące wrażenie. Mogliśmy poczuć się uczestnikami bitwy pod Racławicami. Zmęczeni całodniowym zwiedzaniem udaliśmy się na pyszną obiadokolację w restauracji Stary Klasztor a następnie do hostelu, by nabrać sił na kolejny dzień.
Drugi dzień zwiedzania rozpoczęliśmy od śniadania i udania się do Hydropolis, czyli centrum wiedzy o wodzie. W muzeum obejrzeliśmy film opowiadający o powstaniu wody oraz podziwialiśmy rewelacyjne ekspozycje, dzięki którym poznaliśmy wiele tajemnic związanych z wodą. Dotyczyły one m.in. głębin morskich, życia w oceanach, człowieka i wody. W Hydropolis mieliśmy również warsztaty edukacyjne, podczas których przeprowadzaliśmy eksperymenty. Było to bardzo ciekawe doświadczenie, pozwalające lepiej zrozumieć obieg wody w przyrodzie, zmianę stanów skupienia wody i wiele innych. Ostatnim punktem naszej wycieczki było podziwianie Wrocławia z 49. piętra wieżowca SKY TOWER. Widoki były imponujące!