W ramach zajęć z robotyki uczniowie klas drugich mieli okazję rozszerzyć swoje kompetencje informatyczne w zakresie programowania z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych. Uczestnicy na zajęciach układali w logicznym porządku polecenia czyli algorytmy, tworzyli polecenia czyli sekwencje, konstruowali proste skrypty w środowisku Scratch, sterowali robotem lub duszkiem na ekranie. Na zajęciach wykorzystywali aplikacje komputerowe, roboty Dash, grę Scottie Go, podłogę interaktywną. Wiele działań uczniowie podejmowali w grupach, dzięki czemu uczyli się współpracy z wykorzystaniem technologii, wymieniali się pomysłami i swoimi doświadczeniami.
Wiele pozytywnych emocji wywoływały: gra w okręty, quizy w aplikacji Kahoot oraz zabawy na podłodze interaktywnej.
Nie zabrakło dobrej zabawy oraz zdrowej rywalizacji. Każdy uczestnik otrzymał certyfikat potwierdzający ukończenie zajęć.