Ustawienia dostępności strony
większy tekst mniejszy tekst kontrast negatyw domyślne zamknijAkcja ta organizowana jest od 2014 roku. To ogólnopolska kampania o tematyce historycznej mająca na celu upamiętnienie i uhonorowanie uczestników Powstania Warszawskiego poprzez wysłanie im samodzielnie wykonanych kartek, albumów, czy innych pamiątek. Można to zrobić przez 63 dni, od 1 sierpnia do 2 października, czyli tyle ile trwało Powstanie Warszawskie.
Powstanie Warszawskie zapisało się na kartach historii jako jedno z najważniejszych wydarzeń kształtujących polską tożsamość. Było uosobieniem kluczowych wartości, takich jak patriotyzm, wolność czy determinacja w przeciwstawianiu się wrogom. Niestety, wśród kolejnych pokoleń świadomość jego znaczenia stopniowo zanika. W tym samym czasie odchodzą od nas ostatni Powstańcy, którzy pełnią fundamentalną rolę w podtrzymywaniu pamięci, przedstawiając wydarzenia tamtych dni z bezpośredniej perspektywy. Ludzie Ci zasłużyli na naszą wdzięczność, pamięć i szacunek – akcja „Kartka dla Powstańca” pozwala każdemu na wyrażenie tego w symboliczny sposób.
Jest to akcja charytatywna, w którą mogą włączyć się całe szkoły, poszczególne klasy, ale również środowiska i osoby indywidualne. Dzieci i młodzież o polskich korzeniach, mieszkające na terenie dawnych Kresów potrzebują naszej pomocy w postaci przyborów szkolnych, materiałów plastycznych i nowych egzemplarzy lektur szkolnych.
„Kredkobranie” ma być odpowiedzią na te potrzeby, a równocześnie ma pokazać zamieszkującym poza granicami Rzeczypospolitej polskim dzieciom i młodzieży, że ich przyjaciele z Ojczyzny pamiętają o nich i w miarę swoich możliwości chcą im pomóc. Chcemy, aby na twarzach naszych najmłodszych kresowych Rodaków pojawił się uśmiech.
Uczniowie naszej szkoły zbierają i wysyłają dary, które trafiają do polskich szkół i ośrodków edukacyjnych na Litwie, Białorusi i na Ukrainie.
Zajęcia rozwijające kompetencje społeczne w zakresie komunikowania się, nawiązywania relacji międzyludzkich, wyrażania emocji, odnajdywania się w różnych sytuacjach życiowych, unikania zagrożeń. Zajęcia skierowane są dla uczniów klas I-III ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. Duża część zajęć prowadzona jest w terenie w formie krótkich wycieczek (w sklepie, na poczcie, w bibliotece, kawiarni, radiu, w środkach transportu publicznego itp.).